maandag 11 maart 2013

Other | Vakantie, 100 dagen en ...


Hoi! Iemand die jullie je misschien nog vaag  kunnen herinneren is weer uit de as herrezen. Ik ben er weer! Ik zie jullie allemaal al fronsend naar me kijken, want ja, het is dan ook al eeuwen dat ik nog iets gepost heb, I know. Ik had het de laatste tijd zó druk. Er is echt enorm veel gebeurd, waardoor het er eigenlijk altijd bij inschoot om te bloggen. Daarom had ik besloten om het even te laten voor wat het is, want met slechte, snel in elkaar geflanste posts ben ik ook niks natuurlijk. Anyway, ik wil jullie in deze post graag even laten zien wat ik de afgelopen tijd gedaan heb en wat ik nog ga doen.



Oostenrijk – Sölden
Tijdens de krokusvakantie ( of de voorjaarsvakantie voor de Nederlanders onder ons ) ging ik samen met een deel van mijn familie en wat vrienden van onze familie een weekje op wintersport naar Sölden. Het hotel was echt super, met lekker eten, mooie kamers enzovoort. Het landschap buiten vond ik ook heel mooi, al die bergen met sneeuw zijn gewoon super. Helaas werd ik halverwege de week ziek. Ik had koorts, keelpijn, hoestaanvallen en een verstopte neus. Zodra ik buiten kwam werd mijn keelpijn helaas nog erger, dus heb ik niet kunnen genieten van de laatste dagen, iets wat ik heel jammer vind. Het skiën was door de pijn helaas echt niet leuk. Maar verder was het wel super!



100 dagen
In België is het een traditie om de 100 dagen te vieren wanneer je in je laatste jaar middelbare school zit. De datums kloppen meestal niet helemaal en verschillen ook per school, maar de dag zelf is gewoon heel leuk. 100 dagen wil zeggen dat je viert dat je nog maar 100 dagen naar school hoeft en dan is de middelbare school afgelopen. Was best een weird gevoel, want het is echt wel enorm snel gegaan. Ben ik nu al laatstejaars? Wo-ow. Het thema van onze klas was Moulin Rouge, Charleton en western, en we waren dus allemaal verkleed! ’s Morgens konden we genieten van een lekker ontbijt op school, daarna was de show en in de namiddag zijn we samen met de klas en de titularissen gaan bowlen. Donderdagavond waren we alvast gestart met het vieren en gingen we met heel de klas uit eten en daarna nog feesten.

Hierboven zie je mij, in mijn kostuum. Links was thuis, daar had ik nog geen netkousen, rode lippenstift en handschoentjes aan. Ik sta er ook een beetje awkward op haha. Rechts was tijdens de show, daar had ik natuurlijk wel alles aan. 



Studiekeuze
Iets wat me ook beziggehouden heeft, is mijn studiekeuze. Volgend jaar ga ik namelijk ( als ik slaag natuurlijk ) verder studeren. Ondertussen heb ik na een infodag min of meer beslist: ik zou graag geneeskunde gaan studeren in Gent. Hiervoor moet ik wel slagen voor het ingangsexamen, wat me nu al veel stress bezorgt… Gent lijkt me wel erg fijn om te gaan studeren. Ik ben er deze zomer 2x geweest en heb toen bovenstaande foto gemaakt. In de zomer is het er in elk geval erg gezellig!



Flanders Horse Expo
Flanders Horse Expo is een grote paardenbeurs die elk jaar georganiseerd wordt in Gent. De eigenaresse van mijn bijrijdpaard was daar aanwezig met haar stand en om enkele demo's te geven. De beurs liep van vrijdag tot zondag. De laatste dag mocht ik mee om te helpen, echt super! Leuke demo's gezien, leuke standjes, helemaal mijn ding haha.

In de tussentijd heb ik natuurlijk ook nog een hoop andere dingen gedaan, waaronder helaas veel schoolwerk. Ik moet veel projecten maken in deze periode, maar ik ga toch proberen om een goede combinatie te vinden tussen bloggen, school en andere vrije tijd!

Heb jij nog leuke dingen gedaan de afgelopen tijd?

Liefs,
Aurelie

7 opmerkingen:

  1. ja, skiverlof was zo leuk!! Wou dat ik zo terug mocht vertrekken...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha super leuk thema voor je school'feestje'! Wauw, nog maar 100 dagen Middelbare school, wat een hemel hahah xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je geneeskunde wil doen. Ik kom zelf uit Nederland, maar ik heb het toelatingsexamen in België gehaald, waardoor ik nu studeer in Leuven. Het examen is helemaal veranderd, maar ik zou goed het wetenschappelijke deel voorbereiden, dat vond ik in ieder geval het lastigst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie! Ik ben gisteren nog in Leuven geweest, ik volg daar die voorbereidingslessen voor het ingangsexamen. Ik ben wel vrij bang voor dat ingangsexamen, ik wil echt slagen. Zie eigenlijk meer op tegen de teksten enzo dan het andere deel haha, al wordt dat ook lastig. Achja, meer dan mijn best kan ik niet doen!

      Verwijderen
  4. De foto's zien er echt gezellig uit! Wat fijn dat je er uit bent wat je gaat studeren, ik weet het nog niet haha! :P xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke foto van je wintersport! Vind je moulin rouge outfit ook erg gaaf! x

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie, daar maak je me echt blij mee!